preloader

ورود اعضا

کلمه عبور را فراموش کرديد؟

عمارت مفخم


معاونت توسعه مدیریت ومنابع شهرداری با رویکرد برقراری توازن بین درآمد وهزینه توانست به رغم مشکلات مالی فراوان شهرداری ها درزمان رکود اقتصادی ناشی از بیماری کرونا علاوه بر پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل شهرداری ،بخش عمده از معوقات مالی شهرداری به ادارات را بروز رسانی کند ازجمله تسویه بدهی معوقه به اداره کل مالیات - پرداخت بخش عمده ای از مطالبات پیمانکاران - تقسیط بدهی به سازمان تامین اجتماعی و ممانعت از پرداخت وجوه درقالب جرایم دیرکرد بیمه - عقد قراردادهای متعدد با بنگاههای اقتصادی و تولیدی درراستای حمایت از تولیدات داخل و تقویت توان اقتصادی شهر و تامین رفاه پرسنل - تحقق بودجه و تامین منابع مالی دراجرای برنامه و طرح های پیش بینی شده جهت اجرا و ... دستاوردهای مختلف دیگری که همه و همه نشان از اراده ، تخصص و عزم بالای مجموعه این معاونت در مدیریت بر منابع مالی شهرداری دارد. شرح مختصر این دستاوردها به شرح ذیل می باشد : - تفاهم نامه مشترک با شبکه توسعه اجتماعی رسالت برای واگذاری گردش مالی بخشی از درآمدهای شهرداری به شعب رسالت در قبال ارائه تسهیلات کم بهره (قرض الحسنه ) به پرسنل در راستای تقویت امور رفاهی نیروی انسانی - برون سپاری عوارض نوسازی و صدور دفترچه های شهرسازی به دفاتر پیشخوان با هدف تکریم مراجعین و تسریع در پاسخگویی - تعیین تکلیف قراردادهای کاری قریب به 300 کارگر شاغل در فضای سبز و ایجاد حاشیه امن با عقد قرارداد یک ساله مستقیم با شهرداری - تشکیل سازمان عمران درراستای کوچک سازی بدنه شهرداری و ایجاد استقلال مالی سازمانها – کاهش هزینه های مالی شهرداری - تشکیل سازمان فرهنگی اجتماعی درراستای کوچک سازی بدنه شهرداری و ایجاد استقلال مالی سازمانها و عدم وابستگی مالی به شهرداری - اختصاص روزهای دو شنبه هر هفته به دیدارمردمی با هدف اعتماد سازی متقابل شهروندان – 3 شنبه ها نشست با پرسنل عمرانی و پیگیری طرح های زیربنایی و عمرانی شهربا هدف تبیین اهداف توسعه شهری – 4 شنبه ها نشست در معاونت سرمایه گذاری و آشنایی با سرمایه گذاران با هدف ایجاد زیرساخت لازم جذب سرمایه گذار - تمدید تخفیفات شهرداری و اعمال تخفیفات به جرایم کمیسیون ماده صد وحق پیشه وری برای اولین بار در تاریخ شهرداری و تمدید مهلت تخفیفات تا پایان اردیبهشت ماه براساس نرخ محاسبه سال قبل (30 درصد تخفیف به کلیه عوارض ها ) - توجه به سلامت پرسنل در دوران شیوع ویروس کرونا با انجام مجموعه اقدامات (فاصله گذاری اجتماعی – ضدعفونی سازمانی و ادارات – توزیع مواد حفاظت فردی بین پرسنل – - پرداخت بروز معوقات پرسنلی و حقوق و مزایا و ... - تسویه حساب بخش اعظمی از معوقات مطالبات پیمانکاران - تفاهم نامه همکاری با بانک رسالت (شعبه توسعه اجتماعی رسالت ) در واگذاری بخشی از گردش مالی شهرداری از محل اندوخته صندوق رفاه درقبال ارائه تسهیلات خرید لوازم منزل (مبل و اثاث و دوچرخه و..) یا ارائه تسهیلات بانکی تا سقف 60 میلیون تومان مشروط بر پاسخ استعلام( درگام اول با ارائه تسهیلات ده میلیونی به همه پرسنل موافقت شد) - عقد تفاهم نامه های متعدد رفاهی پرسنل (پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی – قرارداد تخفیف خدمات پزشکی و دندان پزشکی ، خرید لوازم منزل ، خرید مایحتاج و مواد خوراکی و ...) - خرید بی واسطه برنج از شمال برای تامین نیازهای پرسنل براساس اعلام نظرسنجی و اعلام نیاز - تهاتر با دستگاههای اجرایی در پرداخت مطالبات طرفین ( بروز رسانی پرونده 6 میلیارد تومانی اداره کل مالیات – تهاتر با سازمان تامین اجتماعی جهت تسویه 20 میلیارد تومانی از کل 41 میلیارد بدهی ) تهاتر با شرکت آب منطقه ای برای حقابه برداشت ازچاهها درقبال 6 میلیارد تومان – تهاتر با شرکت گاز و مخابرات ..... - تمدید تخفیفات عوارض (دوردوم ) (30 درصد مشمول کلیه دستگاههای اجرایی و اداری – عدم مشمولیت کمیسیون صد – زمان تا پایان سال مشروط به پرداخت نقدی ) - طرح پایش سلامت پرسنل خدمات شهری (آزمایشات شنوایی و بینایی سنجی و رصد سلامت فردی و .... ) شهریورماه 99 - اجرای طرح ایمنی در کارگاهها (نصب بنر و اطلاع رسانی و همکاری مشترک با اداره کل تعاون برای ارتقای سطح ایمنی و افزایش کیفی خدمات کارگاهی ) شهریور99 اجرای طرح پایش سلامت – واکسیناسیون هپاتیت برای کلیه پاکبانان ( مهرماه 99) و افراد شاغل در کارگاهها درخطر ریسک ابتلا به بیماری - تبدیل وضعیت شغلی پرسنل با اعمال امتیازات (طبق ارائه مدارک از سوابق جانبازی و اسارت و ایثارگری برای افراد یا فرزندان و خانواده پرسنل) - خریداری ، تامین و توزیع 650 ماسک با تایید استاندارد واحد غذا و دارو (ابان 99) - اعمال محدودیت های مجدد کرونایی در حضور یک دوم پرسنل درآذرماه 99
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه - تجزیه و تحلیل نتایج طرح های آماری جهت ارائه گزارشات داده کاوی و تحلیل های متناسب با نیازهای شهری و سازمانی - مطالعه، برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر کلیه فعالیت های ICT شهرداری و سازمان های وابسته جهت تحقق شهر و شهرداری هوشمند - شناسایی پژوهش های کاربردی و راهبری فرآیند پژوهش از مسئله تا کاربست نتایج در شهرداری - دستیابی به اهداف و راهبردهای توسعه ای به وسیله آینده پژوهشی، طراحی راهبردهای توسعه شهر و شهرداری و راهبری و تلفیق مطالعات شهری و سازمانی شهرداری - تدوین برنامه راهبردی، عملیاتی (میان مدت) و سالانه شهرداری - ارزیابی برنامه ها از طریق تدوین، تحلیل و نظارت بر سنجش مستمر شاخص های راهبردی و عملیاتی شهرداری - تهیه و تنظیم بودجه، اصلاح بودجه، تفریغ بودجه و ابلاغ آن در راستای برنامه ها - نظارت بر تعیین و تخصیص اعتبارات با توجه به برنامه و بودجه - نظارت برتهیه چارت های تشکیلاتی، وظایف و مسئولیت ها، شرایط احراز پست های سازمانی و رسیدگی بر اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل و اجرای سازمان تفصیلی نیروی انسانی شهرداری - برنامه ریزی و پیش بینی دوره های آموزشی مورد نیاز با بررسی و تحلیل سطح سواد کارکنان با نوع مشاغل آنها، اجرای دوره ها و ارائه خدمات آموزشی مختلف برای پرسنل و ارزشیابی و نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی - استقرار و استمرار نظام آراستگی محیط کار، یکپارچه سازی فرآیندها بر اساس استانداردهای جهانی و استقرار و استمرار دبیرخانه نظام پیشنهادات - هدایت و نظارت بر فعالیت های شهرداری و سازمان های تابعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن زیرساخت و امکانات لازم فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سهولت امور و افزایش کارآمدی - بررسی و به کارگیری رویکردها و روش های نوین کاری برای انجام کارآمد وظایف و فعالیت ها و عملکردها

خبرهای شهری