جناب آقای محسن روشن ضمیر با مدرک کارشناسی در رشته مدیریت برنامه ریزی دارای سوابق کاری بیش از دودهه در مجموعه مالی دارند که از آن جمله می توان به :
- کارشناس درآمد
کارشناس مطالعات اقتصادی
رئیس اداره درآمد و نوسازی
دبیر کمیسیون ماده 77
مدیر درآمد و املاک
مدیر امور درآمد
بوده و در زمینه آموزش های تخصصی در حوزه قوانین مقررات شهرداری ، کمیسیون های شهرداری و کارگاههای آموزش درآمد با اخذ گواهینامه های معتبر ملی و بین المللی درروشهای نوین تامین اعتبارات ارزی از منابع بین المللی درحوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی برنامه های مختلف و متنوعی را در جذب منابع مالی ، تامین اعتبارات و ... عملکرد موفقی را در کارنامه کاری خود دارد.
معاونت اداری مالی شهرداری با مدیریت مستقیم آقای محسن روشن ضمیر با سابقه ای بیش از دو دهه مدیریت اداره درآمد شهرداری ، اولویت ها و سیاستهای سازمانی را برمبنای جذب منابع مالی و افزایش توان اقتصادی شهرداری در اجرای امور مختلف عمرانی و تامین هزینه های جاری بنا نهاد.
به دلیل شیوع کرونا طی 18 ماه گذشته و مشکلات مختلفی که بواسطه آن متوجه شهرداری ها شد وجذب درآمدها را تحت تاثیر خود قرار داد ، اما به درایت و مدیریت مستقیم مهندس روشن ضمیر برنامه های متنوعی در این حوزه به اجرا در آمد که ماحصل آن در کوتاه مدت تزریق اعتبارات عمرانی به مناطق ، معاونت فنی و امور زیربنایی بود که بلافاصله پروژه های مختلفی درآسفالت و بهسازی معابر کلید خورد.
درادامه مختصری از شرح فعالیتهای این معاونت را برای اطلاع رسانی شهروندان محترم به شرح ذیل اعلام می کنیم:
- اجرای طرح ممیزی املاک صنفی و تجاری که هم اکنون در حال اجرا است تا با تکمیل و ثبت اطلاعات ، بانک اطلاعات املاک شهر قابل دسترس و استناد و ارجاع باشد.
- صدور فیش های نوسازی و جلب مشارکتهای مردمی در پرداخت به موقع عوارض برمبنای اطلاعات موجود در بانک املاک حاصل اتمام طرح ممیزی املاک مسکونی
- اجرای تخفیف عوارض و تعمیم آن تا پایان شهریورماه به منظور تشویق شهروندان به پرداخت و تسویه بدهی ها و تامین منابع مالی شهرداری
- اعمال تخفیفات 30 درصد و 20 درصد برای اولین باربرای مطالبات معوقه سازمانها و ادارات
- اعمال تخفیفات 30 درصدی درپرداخت عوارض نوسازی یا شرایط تقسیط درپرداخت
- اجرای شیفت بندی همکاران شهرسازی و مناطق در دوران قرنطینه و محدودیت های کرونایی به منظور سهولت دسترسی شهروندان به خدمات و گسترش خدمات و جذب منابع مالی
- برون سپاری خدمات شهرسازی و نوسازی و عوارض خودرو شهرداری به دفاتر پیشخوان با قابلیت دریافت و صدور فیش ها ، پرداخت عوارض و .....
- پیگیری وصول مطالبات شهرداری از ادارات برابر اسناد خزانه (اوراق )
- تهیه دفترچه عوارض محلی ، بهای خدمات و دفترچه ارزش معاملاتی (سالانه )
- مدیریت بر کاهش هزینه در سیستم امور نقلیه بخش خصوصی که منجر به تعطیلی تعدادی از خودروهای مازاد شد
- تاسیس اداره بازرگانی ( کارپردازی ) با متمرکز کردن نیروها در شهرداری مرکزی و محوریت مرکزی برای برنامه ریزی کل نیازهای شهری که در نتیجه انتقال نیروهای مازاد به سایربخش ها انجام شد.
- پرداخت به روز حقوق و مزایای پرسنل
- توجه به رفاه پرسنل با عقد قراردادهای تامین مایحتاج زندگی و کمک معیشت پرسنل شهرداری
- مکاتبه درخواست واکسیناسیون برای پرسنل اجرایی و اداری شهرداری
- تامین اعتبارات و مکاتبات با شورای اسلامی شهر برای انجام تشریفات سازمانی
- تامین اعتبار و مکاتبات با شورای اسلامی شهر برای رفع مشکل سپتیک کشتارگاه صنعتی
- مدیریت بر ارتقای سامانه 137 درتبدیل به اورژانس خدماتی و توان اجرایی سامانه دررفع معضلات اعلام شده در شهر
- کسب رتبه برتر علمی شهرداری در امر ارائه مقالات و پژوهش با 92 عنوان اثر ارائه و ثبت شده درسایت سیبیلیکا که درجه علمی شهرداری را در سال 1400 از 35 درکل این سالها به 19 و از درجه 19 به 4 و اکنون به درجه دو ارتقا بخشیده است و نام شهرداری بجنورد بعد از نام تهران دراین رتبه بندی می درخشد.
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه
- تجزیه و تحلیل نتایج طرح های آماری جهت ارائه گزارشات داده کاوی و تحلیل های متناسب با نیازهای شهری و سازمانی
- مطالعه، برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر کلیه فعالیت های ICT شهرداری و سازمان های وابسته جهت تحقق شهر و شهرداری هوشمند
- شناسایی پژوهش های کاربردی و راهبری فرآیند پژوهش از مسئله تا کاربست نتایج در شهرداری
- دستیابی به اهداف و راهبردهای توسعه ای به وسیله آینده پژوهشی، طراحی راهبردهای توسعه شهر و شهرداری و راهبری و تلفیق مطالعات شهری و سازمانی شهرداری
- تدوین برنامه راهبردی، عملیاتی (میان مدت) و سالانه شهرداری
- ارزیابی برنامه ها از طریق تدوین، تحلیل و نظارت بر سنجش مستمر شاخص های راهبردی و عملیاتی شهرداری
- تهیه و تنظیم بودجه، اصلاح بودجه، تفریغ بودجه و ابلاغ آن در راستای برنامه ها
- نظارت بر تعیین و تخصیص اعتبارات با توجه به برنامه و بودجه
- نظارت برتهیه چارت های تشکیلاتی، وظایف و مسئولیت ها، شرایط احراز پست های سازمانی و رسیدگی بر اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل و اجرای سازمان تفصیلی نیروی انسانی شهرداری
- برنامه ریزی و پیش بینی دوره های آموزشی مورد نیاز با بررسی و تحلیل سطح سواد کارکنان با نوع مشاغل آنها، اجرای دوره ها و ارائه خدمات آموزشی مختلف برای پرسنل و ارزشیابی و نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی
- استقرار و استمرار نظام آراستگی محیط کار، یکپارچه سازی فرآیندها بر اساس استانداردهای جهانی و استقرار و استمرار دبیرخانه نظام پیشنهادات
- هدایت و نظارت بر فعالیت های شهرداری و سازمان های تابعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراهم آوردن زیرساخت و امکانات لازم فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سهولت امور و افزایش کارآمدی
- بررسی و به کارگیری رویکردها و روش های نوین کاری برای انجام کارآمد وظایف و فعالیت ها و عملکردها