• شنبه ، 1400/09/06
  • آخرین بروز رسانی شنبه 6 آذر ساعت 09:50
logo
بدوت تصویر

اهداف نظام پیشنهادها

يكي از مطلوب‌ترین رويكردهاي مديريت مشاركتي، نظام پيشنهادها مي¬باشد كه به دلیل قابليت اجراي بالا، سادگي اجرا، هزينه¬هاي نسبتاً اندك و مزاياي فراوان و قابليت كاربرد در پیاده‌سازی در سازمان¬هاي مختلف توليدي و خدماتي با استقبال بهتري مواجه شده است. حتي برخي از صاحب¬نظران بر اين باورند كه اجراي ساير روش¬هاي مديريت مشاركتي فوق‌الذکر، مستلزم استقرار نظام پيشنهادها می‌باشد. اهداف نظام پیشنهادها اين نظام دو هدف عمده را دنبال می‌کند. ابتدا ارج نهادن به ارزش‌های انساني و به ياري طلبيدن از کارکنان مجموعه شهرداري و دوم رسيدن به آرمان‌های از پيش تعیین‌شده به كمك همين افراد. به‌طور خلاصه مي¬توان اهداف كليدي زير را براي سيستم پيشنهادها برشمرد: 1. بها دادن به انسان و انديشه انساني 2. بهبود شاخص‌های عملکردی، افزایش کار آیی و اثربخشی و درنتیجه بهره¬وری در سازمان و ارزش‌آفرینی 3. بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان 4. ایجاد امکان شناسایی کارکنان خوش‌فکر، خلاق، جستجوگر و ممتاز در شهرداری 5. ايجاد فرصتي براي همكاران در شناخت، پرورش و تقويت استعداد و توانايي¬هاي خويش 6. افزايش حس تعلق سازماني در همكاران و ایجاد روحیه مسئله یابی و مبارزه‌طلبی برای حل مشکلات به‌جای روحیه فرار از مشکل و یا انتقال آن به سایر افراد یا واحدهای شهرداری 7. همسو کردن اهداف و منافع فردی کارکنان با اهداف و منافع سازمان 8. زمینه‌سازی استقرار مدیریت دانش و اصول سازمان یادگیرنده و فراهم آوردن محيط مناسب براي يادگيري و ایجاد اشتیاق به یادگیری، مطالعه و تحقیقات 9. پویایی سازمان و بهبود روحيه مشاركت، همكاري و كار گروهي در بين همكاران 10. استفاده از انگيزه¬هاي مادي و معنوي كاركنان در جهت تقویت خلاقیت و نوآوري و افزایش رضایت شغلی ایشان 11. کاهش مقاومت در برابر تغییر و بهبود و تسهیل انجام امور به دلیل مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها 12. بهبود فرهنگ‌سازمانی و ارتقای سرمایه‌های انسانی شهرداری 13. بهبود روابط بین مدیران و کارکنان و تمرکززدایی در سازمان

  • برچسب ها
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

اخبار مرتبط

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه